Washington DC, wat een stad ....

3 augustus 2015 - Washington D.C., Verenigde Staten

Na een lange reisdag waren we vanochtend natuurlijk bijtijds wakker om Washington te gaan verkennen. We besluiten om niet in het hotel maar een stukje verderop te ontbijten waar we genieten van een goede bak koffie. Na de nodige eieren met spek (dit gaat me echt wat kilo's kosten ....) gaan we nog even terug naar het hotel om de GPS en Camera op te halen maar daarna gaan we op pad. Het is nog wat vroeg voor de Hop on Hop off bus, dus pakken we de metro richting National Mall.

Het zonnetje en de temperatuur stijgt gestaag maar met het windje is het goed te doen. We (be)zoeken een eerste cache bij 1 van de Smithsonian musea en lopen daarna via de Botanische tuin door.

We zijn in een wereldstad maar het is hier zo ruim dat het nauwelijks druk is. We ontdekken een halte van de bus, ruilen onze voucher in en krijgen een halve meter kassabon mee. We gaan bovenin de dubbeldekker zitten en laten ons eerst maar eens rondrijden. We zijn kort op Arlington (waar we morgen zeker heen moeten), rijden een volle rondje langs bekende locaties en stappen her en der uit om wat locaties te bezoeken. Vandaag doen we de monumenten, morgen maar eens kijken voor 1 of 2 musea.

Aan het eind van de dag nemen we nog even een duik bij het zwembad van het hotel, daarna gaan we opnieuew op pad om een hapje te eten. We belanden ergens op een terras en kijken met een grote glimlach terug op de eerste echte vakantiedag. Het lijkt wel of we hier al veel langer zijn.

En zo zit onze maandag er ook op. Voor degenen die zo dadelijk weer aan de bak mogen, maak er een hele mooie van. Gaan wij ook doen na een tuk!

gr, Martin & Jolanda