Op naar NY

19 augustus 2015 - New York City, Verenigde Staten

Op naar NY, eens kijken of we daar de auto kunnen achterlaten. Reis gaat voorspoedig, auto inleveren is geen probleem, hotel kijkt uit op time square, alleen wifi is even een probleem.

Inmiddels is dat met wat kunst en vliegwerk opgelost dus maar even een update.

We vertrekken rond een uur of 8 voor de laatste auto kilometers. Onderweg zoeken we in de staten Rhode Island en Connecticut nog wat caches zodat we die staten op de kaart ook inkleuren.

De drukte valt mee en zo rijden we even na 2 uur New York City binnen om op Manhattan de auto in te leveren. De spits is nog niet begonnen en dus rijden we eigenlijk zonder problemen van kruispunt naar kruispunt. Alle stoplichten hebben we tegen, bij iedere zebra die we passeren bij een afslag staat het vol maar we vorderen gestaag.

Alle bagage zit weer in 2 koffers, verder hebben we 2 rugzakken en een koelbox. Alleen moeten we nog even tanken omdat we afgesproken hebben de auto vol in te leveren en waar zou dat kunnen op Manhattan ....... Maar ook dat levert geen probleem op, een kilometer van het punt waar we de auto kunnen droppen zit een Shell pomp.

Kortom, we rijden even later op het gemak via first Avenue richting inleverpunt waar we al opgewacht worden en even later de bevestiging hebben dat alles OK is en we onze weg kunnen vervolgen. De koelbox kunnen we achterlaten en dus stappen we de straat op, fluiten en zwaaien we naar een taxi en rijden er vervolgens 3 leeg voorbij. Gelukkig stopt nummer 4 maar ..... die geeft even later aan dat dat wel een uur gaat duren. Huh .... hemelsbreed nog geen 3 kilometer en dat duurt een uur? Op zijn minst geeft de taxi chauffeur aan.

We schieten in de lach, vragen of de metro een optie is en op zijn dat gaat waarschijnlijk sneller besluiten we om richting het station dat iets verderop ligt te gaan. De koffers met 4 wielen rollen soepel over het trottoir, alleen ......

1. eenmaal ondergronds komen we er achter hoe warm het is. In de metro gaat het wel daar blaast de airco maar op het perron is het niet te harden.

2. roltrappen zijn blijkbaar later uitgevonden dan de metro want die zijn hier sporadisch aanwezig en op de trap blijken de 4 wieltjes weinig zin te hebben.

Maar ook daar slaan we ons door heen en een half uurtje later staan we bij het hotel voor de deur. We checken in, krijgen een kamer op de 26e verdieping met uitzicht op de licht reclames van Time Square, een gigantische HD TV die ook HD weergeeft en niet zoals meestal analoog, alleen zonder koelkast of minibar en zonder gratis internet EN dat is toch niet meer van deze tijd!

Open WIFI is sowieso wat lastiger te vinden in NY, misschien maar goed ook want op straat is voldoende te zien.

Kortom naar buiten, op naar Times Square en Broadway!

1. Anja en Henk:
    20 augustus 2015
    Kosten nog moeite worden gespaard om het trouwe lezers publiek op de hoogte te houden. Thumb up, greetzz Anja en Henk