Kennismaking met New York

20 augustus 2015 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag de eerste dag in New York, we gaan richting Time Square om de Hop on Hop off vouchers om te zetten in tickets. We hebben gisteravond al even gekeken waar we moesten wezen en na een stevig ontbijt bij Subway komen we aan bij het kantoor van Grey Line. Een tiental minuten later staan we weer buiten met een halve kassarol voor et weer is goed, vanmiddag wordt er wat regen verwacht maar we zullen zien.

De Downtown tour die we genomen hebben gaat richting het zuidelijkste puntje van Manhattan. We komen door de ochtendspits wat langzaam op gang maar we zitten eigenlijk wel lekker en zien links en rechts allerlei herkenbare plaatjes.

Een paar blokken verwijderd van Time Square kan er weer gewoon gereden worden en kijken we onze ogen uit. Op het Zuidelijkste puntje van Manhattan stappen we uit. We zien in de verte Liberty Island met het vrijheidsbeeld, we zijn de bull van Wall street, het gerechtsgebouw dat bij Law & Order voorbij komt, we zien de Freedom Tower, Empire State Building, Rockefeller Center, Brooklyn en Manhattan Bridge, etc.

We besluiten een uurtje uit te waaien op de hop on hop off ferry en maken ons eerste rondje om het vrijheidsbeeld. We blijven een uurtje zitten, waaien lekker uit en gaan dan van boord om over de Brooklyn bridge terug te lopen.

Uiteraard schieten we te veel foto's, veel te veel eigenlijk maar goed .... de donkere wintermaanden komen er weer aan.

We lopen de brug af en komen bekenden van het whale spotten tegen. Zij gaan de brug op, wij gaan richting metro om richting Harlem te gaan, het is honkbal tijd: op naar de New York Yankees. Vandaag de eerste wedstrijd tegen de Cleveland Indians.

We doen net als de Amerikanen, eten in het stadion, friet met gesmolten kaas, een aanrader. We krijgen een kartonnen doos mee, zijn net te laat om in beeld te komen op het grote scherm als we aanvallen op de frieten omdat de tijd (op de TV worden dan commercials uitgezonden, in het stadion worden het publiek bezig gehouden met wat beelden / spelletjes). De camera stond vol op ons gericht maar de tijd was blijkbaar om.

We zoeken ons plekje op en gaan rustig onderuit zitten. Verrassend genoeg verliezen de Yankees maar gek genoeg gaat iedereen met een glimlach naar huis. Bij de metro is het flink druk maar als we eenmaal kaartjes hebben, hoeven we ook maar 1 keer over te stappen en zo staan we een uurtje later weer op Time Square.

Terwijl we het laatste stukje lopen en nog wat foto's met de gewone camera schieten begint het te regenen. Toch nog wat afkoeling, benieuwd hoe het morgen is ........