Maandag, de laatste dag ....

24 augustus 2015 - New York City, Verenigde Staten

Het zit er bijna op, vanavond om kwart voor negen vertrekt ons vliegtuig richting Amsterdam na 3 geweldige weken in het Oosten van de VS.

Vandaag gaan we nog naar het 9/11 museum / memorial. Langs de memorial zijn we al eerder gelopen maar het museum hebben we nog niet bezocht. We checken uit, geven de koffers af en gaan voor de laatste maal downtown.

We zijn aan de vroege kant, bewonderen nogmaals de beide pools van het memorial en gaan daarna het museum in. Er mag niet overal gefotografeerd worden en dat is eigenlijk wel terecht.

Indrukwekkend is het, om stil van te worden. Veel persoonlijke dingen en overal gidsen die nog wat extra's vertellen. De foto's van het vliegtuig die op het Pentagon neer stort zijn overtuigend. Er is op internet veel te vinden of dit nu wel of niet gebeurd was maar de filmpjes laten het hier duidelijk zien. Ook daar stort een vliegtuig neer.

Kortom, zeer de moeite waard, hoe triest ook.

In de loop van de middag gaan we terug naar het hotel om de koffers op te halen en kiezen we voor de snelste route naar het vliegveld; 1 halte met de metro, daarna 3 haltes met de trein. Met een taxi is er op dit tijdstip van de dag geen doorkomen aan omdat we onder het water (de Hudson river) door moeten.

We schieten nog snel even een foto van de bekendste artiest van Times Square; de Naked Cowboy, die we nog niet eerder gespot hadden en gaan daarna richting Pen Station om met de trein richting Airport te gaan.

Een cache pakken in New Jersey lukt helaas niet. Eerder deze week bleken we toch aan de verkeerde kant van de grens te zijn beland.

Wordt vervolgd .....

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anja en Henk:
    25 augustus 2015
    Mart en Jo, we hebben genoten van jullie belevenissen, een hele goede thuisreis en we drinken samen een goed glas op een geslaagde trip.
    Groeten Anja en Henk