een nieuwe dag in de City

21 augustus 2015 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag opnieuw een dagje New York, we beginnen met een ontbijtje op straat net als het merendeel van de New Yorkers die op weg is naar werk, daarna op naar Rockefeller Center voor Top of the Rocks. We lopen even door beeld bij NBC's Good Morning America en dan zie ik dat er geen caches in de GPS staan.

Lan blijft bij het shopping Center van Rockefeller, ik loop snel even heen en weer naar het hotel om de GPS te vullen. Een half uurtje later zijn we op weg naar boven, op ruim 300 meter boven de stad hebben we een geweldig uitzicht. we schieten wat foto's, bekijken vanuit alle hoeken de stad en dalen dan weer af.

We lunchen onderweg en stappen dan in de bus richting het American Museum of History, bekend van de films The Night at the museum dat deels in NY is opgenomen.

We dwalen een tijdje door het museum en gaan dan door richting Central Park voor wat caches en een bezoek aan het gedenkteken van John Lennon die even verderop woonde en vermoord is. Bij het gedenkteken speelt iemand niet onverdienstelijk nummers van de Beatles. We gooien wat kleingeld in zijn potje, neurien wat mee en lopen dan terug richting de bus om op Time Square over te stappen op de Night tour.

We gaan even snel langs het hotel om te verkleden en daarna direct weer op pad. We zien de lampjes branden, gaan via de Manhattan Bridge naar Brooklyn om Manhattan in volle glorie te zien, schieten wat foto's (wat niet te doen is in het donker vanuit een rijdende bus) en zijn rond tienen weer terug.

Tijd voor een hapje en dus belanden we bij Juniors op het terras waar we de theaters van Broadway zien leeg lopen terwijl we eten. We nemen nog maar een drankje en zakken daarna af richting het hotel.

Morgen vroeg op, om 10.00 gaan we richting het vrijheidsbeeld, morgenavond een American Football wedstrijd in New Jersey, de dagen vliegen hier om .......

Wordt vervolgd (enne geniet van het weekend)!