Cape Cod (whale watching)

18 augustus 2015 - Cape Cod, Verenigde Staten

Vanochtend op het gemak naar Provincetown om met de boot naar walvissen te gaan kijken. We hebben dat eerder gedaan vanaf Vancouver Island met de bedoeling om Orca's te zien maar waren toen wat te vroeg in het seizoen. We hebben toen wel een hump back (bultrug) gezien maar die zwom alleen maar en dook niet waardoor we niet meer op de foto hadden dan een rugvin.

We wilden dan eerst ook niet gaan maar toen we op Groupon een aanbieding zagen, hebben we toch maar geboekt EN daar hebben we geen spijt van gehad. Vanmiddag hebben we tientallen hump backs gezien. Op een gegeven moment kwamen ze zo dicht bij de boot dat ik met mijn telelens(je) niet voldoende kon uitzoomen waardoor ik een sprong recht voor mijn neus niet op de foto heb.

Mijn buurman had zijn mobiel aan staan en maakte het filmpje van zijn leven. Hij heeft beloofd het door te sturen dus ik wacht rustig af.

Maar het was in 1 woord geweldig. Voor ons bootreisje voerden we een alleraardigst gesprek met een lokale gepensioneerde visser die nog met 1 van de boten van Wicked Tuna (een programma op National Geographic) gevaren heeft. We spraken hem nadat we een seal in de haven gespot hadden en hij had er zeg maar lol in, wat een geweldige vent!

Kortom, een dag met een gouden randje!

Morgen een lange rit naar New York. De auto moet op Manhatten voor 5 uur  ingeleverd worden, we zijn benieuwd of het gaat lukken.

Wordt vervolgd .....