Onderweg ....

2 augustus 2015 - Washington D.C., Verenigde Staten

02-08-2015

Vanochtend bijtijds vertrokken naar Schiphol omdat het de drukste dag van het jaar is en ik nog wat moest regelen om mee te mogen naar Washington DC.

Eenmaal op Schiphol valt de drukte mee. We staan in de (korte) rij om in te checken, bij de bagage drop staat een veel langere rij en dus zijn we kort na opening van de balie aan de beurt.

Even later heb ik ook mijn boarding pass voor Washington DC en gaan we op naar de koffie. We struinen wat rond, bekijken wat mensen en gaan dan richting de gate waar we even later met een kleine vertraging het vliegtuig in gaan op zoek naar rij 5 ..... volgens tekening Business Class en slechts 2 stoelen.

In werkelijkheid toch gewoon 3 stoelen op een rij, achter het gordijntje van de Business Class. Ik was er dicht bij .... zeg maar. Het gevoel dat het niet klopte kwam overigens gisteravond al toen we een mail kregen waarin stond dat het entertainment systeem niet beschikbaar was. Er was voor iedereen (nou ja, bijna iedereen) een IPAD beschikbaar maar die hebben we voorbij laten gaan.

We vertrekken met een kleine vertraging maar lopen die in en komen op de geplande tijd aan in Reykjavik. Vlak voor de landing zien we het stoom van de geisers, binnenkort toch maar eens een lang weekend plannen(?)

We besluiten even een broodje te scoren en vervolgen dan onze route. Een kleine 6 uur later staan we opnieuw aan de grond, dit maal in Washington DC, voor dit jaar het startpunt van het avontuur.

We hebben de koffers snel van de band en na een rit van 45 minuten staan we even later voor de deur bij Omni Shoreham Washington DC waar de bar gezellig vol zit. We dumpen de koffers op de kamer, frissen wat op en gaan richting de bar voor een hapje en een drankje.

Nadat we dat verorberd hebben, het is inmiddels een uur of 5 bij jullie, is het tijd om dit stukje tekst te tikken. En daar laat ik het voor vandaag bij. Morgen maar eens kijken wat Washington DC voor fraais te bieden heeft.

Voor degenen die zo dadelijk aan het werk gaan: maak er een hele mooie dag van, ga ik over een aantal uurtjes ook doen!

1. Anja en Henk:
    3 augustus 2015
    Mart en Jo,
    Onwijs veel plezier op jullie trip, we volgen jullie van dag tot dag. Veel genot gehad van jullie Canada boek enorm veel info uitgehaald. Groeten A en H