Van Saranac Lake / Lake Placid naar North Conway

12 augustus 2015 - North Conway, New Hampshire, Verenigde Staten

Vanochtend iets na vijven wakker geworden van de telefoon. Ik was te laat met opnemen maar er is niet nog een keer gebeld dus zal het wel niet super belangrijk geweest zijn.

Maar we zijn wel klaarwakker en ondanks dat we rustig aan doen, checken we even na 7 uur uit om op pad te gaan. We rijden vandaag naar North Conway in New Hampshire. In de route is een uurtje varen opgenomen en we willen even kijken bij de Ben & Jerry fabriek.

Onderweg stoppen we nog wat keren bij een waterval, een brug, een plaatsje, etc. waardoor we uiteindelijk de hele dag onderweg zijn.

Bij de boot zijn we veel te vroeg, dus rijden we even terug naar het stadje wat we net gepasseerd zijn om daar nog een paar caches mee te nemen. Bij de boot ligt er ook nog 1 en als we dan toch nog even moeten wachten, zoeken we die ook maar op.

We gaan aan boord, zoeken een plekje op een bankje in de zon en gaan even onderuit zitten. De boot met bouwjaar 1913 vaart niet echt snel maar het is lekker weer, niet al te druk en dus goed uit te houden.

Een uurtje later gaan we aan land in Vermont en om die staat ingekleurd te krijgen zoeken we direct naar een kistje wat we even later vinden.

Daarna is het een uurtje rijden over slingerende wegen, de ene keer wat omhoog lopend, de andere keer wat afdalend, nu en dan een dorpje passerend. De volgende echte stop is bij de fabriek van Ben & Jerry. We doen de factory tour, zien de fabriek in werking, zien een heleboel smaken die ze bij ons niet hebben en proeven 1 van de nieuwe smaken.

Als we teruglopen naar de auto werpen we nog even een blik op de begraafplaats waar de inmiddels niet meer op de markt zijnde smaken begraven liggen en vervolgen daarna onze route.

Onderweg stoppen we nog een paar keer en zo rijden we uiteindelijk rond half 5 North Conway binnen. Je schijnt hier te struikelen over de Moose, zo vaak wordt er in ieder geval voor gewaarschuwd maar we hebben er nog niet 1 gespot.

Iets waar we morgen werk van gaan maken .......

wordt vervolgd.