Saranac Lake / Lake Placid (Adirondack)

11 augustus 2015 - Saranac Lake, New York, Verenigde Staten

We worden gewekt door het gekletter van de regen. Het regent niet een beetje maar flink. Niet alleen in de Adirondack maar in een groot deel van het Oosten. Op het journaal zien we auto's van de weg afglijden. Zo erg is het hier niet maar toch, het regent gestaag.

Nu stond er voor vandaag niet veel gepland, een beetje hiken, een beetje rondkijken in Lake Placid en Saranac Lake en verder zouden we wel zien. Na een bak koffie gaan we dan ook maar op pad richting Lake Placid. We bezoeken wat locaties van de olympische spelen, bekijken het bijbehorende museum, zien de training van USA schaatsploeg (kunstrijden) in de ijshal van 1932, lopen door naar de hal van 1980 waar de US ijshockeyploeg een legendarische overwinning boekte op de Sovjet Unie, etc.

We dachten dat Yvonne van Gennip het goudhaantje van deze spelen was. Maar bij het bekijken van het medaille overzicht blijkt dat wat later geweest te zijn. Dit was het jaar van Eric Heiden in zijn gouden pak.

Het weer wordt wat beter en dus vervolgen we onze route. We lopen eerst nog wat door Lake Placid en gaan daarna richting de High Falls Gorge waar we de trail langs de waterval lopen, wat foto's schieten en net voor de volgende bui weer bij de auto zijn.

Verderop lijkt het wat lichter en dus rijden we nog wat door. Onderaan Whiteface Mountain schijnt de zon en dus rijden we naar boven. Net boven de 1.000 meter gaan we door de bewolking en is het uitzicht 0. We rijden op het gemak naar de top, lopen door de tunnel naar de lift voor het laatste stukje naar de top en .... zien echt helemaal niets :-)

We blijven dan ook niet te lang boven en gaan terug naar de auto. We rijden terug naar Saranac Lake, bekijken wat plekjes in het stadje en gaan dan terug richting hotel om een hapje te gaan eten bij de Italiaan aan de overkant van de straat.

Morgen door naar North Conway, zo'n 300 km verderop, de weersvoorspellingen zijn goed; in de ochtend nog wat bewolkt, in de middag 26 graden. Het gaat vast goed komen .....

BTW. geen mooses, geen beren .... maar wie weet, we geven het nog niet op.