North Conway

13 augustus 2015 - North Conway, New Hampshire, Verenigde Staten

Vandaag de dag maar eens rustig begonnen, wat langzaam wakker geworden, daarna koffie op het balkon om vervolgens bij Subway maar eens een ontbijt te nuttigen. Het is heerlijk weer, we vragen wat info over de mogelijkheden om een moose te spotten bij 1 van de winkeltjes en besluiten vanavond nog maar eens een rondje te rijden.

We zijn onderweg naar Mount Washington, de hoogste berg hier in de buurt en ruim 1900 meter hoog. Nog niet de helft van Pikes Peak maar de route naar de top schijnt de oudste van het land te zijn. Het weer is goed, dus besluiten we omhoog te rijden. We betalen de tol en krijgen een certificaat, een sticker voor op de bumper vd auto (this car climbed Mt. Washington) en een CD mee. De CD gaat aan en we horen de hele historie van de weg naar de top en een aantal veiligheidstips (blijf op uw eigen weghelft .....).

We klimmen gestaag en eerlijk is eerlijk, het is steil! De afgronden vallen wel mee, tot aan de boomgrens valt het niet op, daar boven is het te overzien. We hebben erger gehad .... (ik denk aan de Shafer trail bij Moab waar de bodem van de afgrond niet te zien was).

Maar hoe hoger we komen, hoe dichter de bewolking wordt. En dus staan we even later op de top in de mist met een meter of 30 zicht en naar later blijkt een temperatuur van 6 graden. Even later zijn we op zoek naar de caches die we willen doen, een memorial met gekleurde stenen voor 9/11 en een Webcam cache.

Nyxbug is gelukkig thuis om een foto van de webcam te maken en ranger Kevin wil ons ook wel helpen. Kortom, de gevraagde foto is in tweevoud aanwezig en dus loggen we ook deze Webcam cache.

Na het bezoek aan beide caches kijken we nog even rond op de top, zien waar ooit de hoogste windsnelheid werd gemeten en maken we een diepe buiging voor de wandelaars die via de trail de top bereiken.

We gaan terug naar de auto en dalen af. We schieten nog wat foto's en besluiten dan om een rondje te rijden op zoek naar wat wild. Na het eten doen we dat nog een keer maar de bull moose komen we niet tegen, het blijft bij wat eekhoorns, wat hertjes, een marmot en wat voor ons wegspringende kikkers. Maar goed, we zijn ook niet in Yellowstone [:)].

Rond een uur of 5 doen we nog even snel wat inkopen, daarna verkleden we ons voor de reis met de scenic railroad door de vallei. Eenmaal aan bord wordt er goed voor ons gezorgd, we rijden met een snelheid van ca. 15km/u over oude bruggen en fraaie stukjes bos. We eten heerlijk en zijn na 2 uurtjes weer terug.

We gaan nog even op zoek naar een moose maar als de duisternis in valt houden we het voor gezien. We komen er nog wel een keer voor terug :-)

Morgen naar Boston, eens kijken of de lighthouses in Maine echt zo mooi zijn.

wordt vervolgd......

gr, Mart & Lan