Op naar Amish county

5 augustus 2015 - Bird in Hand, Verenigde Staten

Vandaag gaan we de auto voor de komende 2 weken ophalen. We hebben om 8.30 uur bij Budget afgesproken en er was een onduidelijk of we dat gaan halen.

We worden nog steeds vanzelf wakker, ondanks het tijdverschil met dezelfde tijd als thuis op de wekker .... ruim voor zessen. We luieren nog even wat en gaan dan toch nog voor zevenen richting badkamer.

Een uurtje later checken we uit, laten we de koffers ophalen en zijn we al in gesprek met de vriendelijke taxi chauffeur wiens dochter in Parijs studeert. De ochtendspits valt mee en zo staan we precies om 8.30 aan de balie. Normaliter kunnen we na het invullen van de papieren kiezen maar door onze one way heeft Budget al een bijna nieuwe (4.000 mijlen op de teller) Chevrolet Equinox voor ons klaar staan. We checken nog even of er schade op zit, plakken de GPS op het raam en gaan dan op pad.

We rijden een stuk over de ring van Washington DC en verlaten dan de snelweg om binnendoor langs prachtige huizen de Pacamo rivier te volgen. De stop bij Great Falls NP slaan we over, eerst maar eens ergens een bak koffie zien te scoren en dat gaat bij dit park niet lukken. We rijden dus door en even later zitten we een de koffie in het plaatsje Great Falls. We slaan wat water en limonade in maar kunnen nog geen cooler scoren, een Wall Mart zit hier niet .....

We vervolgen de route richting Gettysburg om het slagveld aldaar te bekijken. We worden aangenaam verrast door een indrukwekkende omgeving waar een auto route om en door het slagveld is uitgezet. We stoppen een aantal keren bij fraaie uitzichtpunten, zijn verrast door de vele gedenkstenen / monumenten rond het slagveld, nemen de nodige foto's en steken van dit alles ook nog wat op!

We (be)zoeken een cache op het slagveld en rijden daarna nog even door naar de eerste covered bridge die we tegenkomen. Niet meer in gebruik voor auto's, hoogstens voor fietsers en wandelaars in dit gebied maar wel een hele fraaie.

En dan rijden we door naar Hand in Bird, waar we de komende dagen verblijven en op zoek gaan naar wat covered bridges en Amish people. De eerste karretjes hebben we overigens al gezien, die komen hier zelfs nu (in het donker) nog voorbij het hotel razen.

Eens kijken of we er morgen een paar op de foto kunnen zetten .......