Covered bridges in Amish County

6 augustus 2015 - Bird in Hand, Verenigde Staten

Vandaag een rustige dag en op het gemak een rondje door Amish County gereden om wat covered bridges, Amish buggies en caches te (be)zoeken. Het is vandaag overigens wat koeler, er valt af en toe een druppel regen maar de lange broek blijft nog steeds in de koffer.

We doen rustig aan en rijden over smalle landweggetjes naar de verschillende bruggen die in de GPS staan. Onderweg voldoende tijd voor een hapje, een drankje en het maken van wat foto's van de buggies die we tegen komen. Met betrekking tot de laatste zijn we wat voorzichtig omdat we weten dat dat niet altijd gewaardeerd wordt.

We komen achter de verschillende stromingen binnen de Amish gemeenschap, we leren het verschil tussen Amish en Mennonite waarbij de laatste toch wat vrijer zijn.

Na een bezoek aan Intercourse; what's in a name, rijden we terug naar het hotel om ons voor het eten wat op te frissen. Voor het eten gaan we nog even naar Tanger Outlet om wat te shoppen. Kleding blijft een stuk goedkoper dan in NL maar we houden ons nog even in. We komen uit bij Applebee's, een keten die we van eerdere reizen kennen en toen goed bevallen is. We moeten even wachten op een tafeltje maar 10 minuten later zitten we en weer wat later staat er een heerlijke steak op tafel (te spetteren zoals een hete pan gerecht bij de Chinees). Lan zit aan de pasta, ik hou het bij vlees.

Als we thuis komen blijven we hangen op de veranda om te kletsen met de buurman, Hij loopt allerlei veilingen af en verkoopt dat dan weer door en vandaag bleek er een veiling hier in de buurt te zijn. En tja, die laat je niet lopen, waren zijn woorden. Zijn ruime GMC Yukon staat nu dan ook afgeladen voor de deur en de belangrijkste aangeschafte objecten, een box met 50 dollar cent munten gekocht voor minder dan de geldwaarde en een metalen trein uit 1918 worden geshowd.

Rond middernacht houden we het voor gezien en gaan we naar onze kamer. Morgen een flinke reisdag, eerst naar de chocolade fabriek van Hershey daarna via Watkins Glen State Park door naar Geneva waar we zullen overnachten.

Verwachting is dat het gaandeweg rustiger zal worden op de weg, de provinciale wegen zijn hier namelijk flink drukker dan we gewend zijn van vorige vakanties maar we zullen zien.

wordt vervolgd ......