Een zaterdag in Boston

15 augustus 2015 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

Aangezien het weekend is en we voor Boston niet echt plannen hebben anders dan het lopen van de Freedom Trail luieren we wat voordat we gaan ontbijten. Het ontbijt is hier geen plastic fantastic zoals we op eerdere reizen hebben meegemaakt maar een buffet, aangevuld met een keuken waar je je opdracht voor allerlei gebakken eieren, wafels, pancakes en het nodige fruit, kan plaatsen.

Het is wel wat druk en het keukentje is niet echt groot maar de omeletten voorzien van de gewenste ingrediënten en de pancakes zien er goed uit. En dus nemen we nog maar wat :-)

Daarna rijden we met de auto naar het station om het laatste stukje met de trein te doen. We hebben begrepen dat het in Boston nogal lastig en duur is om je auto te parkeren en aangezien we nu in een voorstadje zitten lijkt dat de beste oplossing.

Echter, eenmaal op het station blijkt de lijn wat minder vaak te rijden dan we dachten (zeg 4 keer over de hele dag) en uiteraard is de trein net vertrokken (story of my life).

We pakken de metro kaart erbij en rijden richting Alewife, het eindpunt van de rode lijn die ons in 1 keer naar het centrum brengt. Een kwartiertje later staat de auto in de parkeergarage en lopen we samen met een aantal anderen richting de metro. Gelukkig gaat die wel iedere 10 minuten en zo zijn we even later onderweg.

Weer een kwartiertje later staan we in het centrum van Boston en maken we een begin met de freedom trail die middels een rode streep wordt aangegeven en langs de historische gebouwen van Boston gaat.

We zien een aantal begraafplaatsen midden in de stad, de eerste graven dateren uit eind 16 eeuw, maar de meeste zijn uit de 17e eeuw. Omgeven door hoogbouw is het vreemd om deze graven midden in de stad tegen te komen. We vervolgen onze weg en de route slingert door het oudste deel van de stad, de Italiaanse wijk, langs parkjes en nauwe straatjes. We komen bij Bunker Hill waar ik nog zo dom ben om de 294 treden te beklimmen terwijl het buiten toch een graad of 30 is en eindigen uiteindelijk bij de USS Constitution, een houten fregat uit 1797 dat helaas voor onderhoud in het dok ligt.

We gaan nog even terug naar het begin van de Freedom Trail, lopen een extra rondje door het Boston Common park en zoeken daarna met een natte rug en zere voeten (de wandelschoenen stonden nog op de hotelkamer) de ingang van de metro weer op.

We zijn bijtijds thuis, het licht wat in de verte dus er zullen wel wat spetters vallen vanavond maar morgen wordt er weer 30+ verwacht en gaan we richting de oude haven.

We snacken wat op de kamer, kijken naar wat honkbal en gaan daarna eten in het restaurant van het hotel. Lan krijgt wat anders dan ze op basis van de omschrijving verwacht had, krijgt het ook niet op en vraagt voor het eerst om een doggy bag.

Morgen weer een dag .....